Nykyisin tuntuu ettei (lähes) mistään saa kunnon palvelua. Olit sitten asioimassa vaikka missä. Kodinkoneliikkeissä myyjät ei tiedä mitään myymistään laitteista. Ravintolassa tarjoilijaa ei kuulu ja palvelu ei ole ystävällistä. Ruokakaupan kassa sanoo korkeintaan kiitos-sanan jälkimmäisen tavun. Saati jos kaipaisi jossain jotain erikoisempaa juttua. Vaikka olis kuinka iso ja menestynyt yritys kyseessä, voi asiakasta vastassa olla (todennäköisesti) huonosti palkattu asiakaspalvelija joka ei ole ymmärtänyt yrityksen visiota ja missiota.
Ehkä edelläoleva on kärjistettyä, kovin tyly kohtelu on harvinaista. kyllä kohtuullista palvelua saa. Mutta erinomaista palvelua ei sen sijaan usein saa. Poikkeuksen tähän teki hotelli johon olemme ensiviikolla menossa. Olimme laittaneet huonevaraukseen joitakin erikoistoiveita. Saimme soiton hotellista etukäteen ja he varmistivat että kaikki meidän toivomat jutut onnistuu ja vielä kysyivät halutaanko mielummin huone jossa on poreamme vaiko isompi huone jossa on paremmat näkymät.
Olen kuitenkin tähänastisessa elämässäni yöpynyt hotelleissa joitakin satoja kertoja enkä muista että kertaakaan olisin saanut puhelinsoittoa etukäteen yhdestäkään hotellista. Hotellit ovat olleet hostelli-tasosta viiden tähden paikkoihin. En muista montako tähteä tällä mestalla on, hintaluokka sen sijaan oli jotain 200€/yö. Ei tuo edes ole mikään öky-hintainen ja ainakin näin etukäteen on hyvä fiilis koko asiasta. Toivottavasti itse hotelli on myös kiva.
Samanlainen asiakaskokemus kun tulisikin joka kerta jo etukäteen. Silloin firma varmasti menestyisi. Jos itse olisin nyt vaikkapa hotellinomistaja, haluaisin kyllä tarjota vastaavaa palvelua jos se vain suinkin olisi mahdollista.
Nyt kun meillä on jo vauvan passikin niin ei muuta kun pakkaamaan ja kohta reissuun!
Sitten selviää onko kitupiikki lomallakin nimensä veroinen vai löytyykö kuuluisa Matti sieltä kukkarosta reissun jälkeen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti