Näytetään tekstit, joissa on tunniste kotihoidontuki. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kotihoidontuki. Näytä kaikki tekstit

28 helmikuuta 2014

Rahantulo sitten loppu

Luulin että olisin jo viikko sitten perjantaina saanut vuorottelukorvauksen. Mutta eipä tullut, ajattelin että no, ehkä se tulee sitten seuraavan viikon perjantaina eli tänään. No ei tullut. Välillä nimittäin joku arkipyhä tai muu on siirtänyt maksua jonkun verran eteenpäin enkä ollut ihan varma meneekö juttu neljän viikon periodilla vai oliko se jotenkin kuun viimeinen päivä tms.

Soitin sitten äsken YTK:lle ja kyselin että missäs rahat luuraa. Olivat sitten keskeyttäneet koko maksamisen kun olivat joku viikko sitten laittaneet kyselyn että meille on haettu kotihoidontukea joka saattaa vaikuttaa mun vuorottelukorvaukseen. Että toimittakaas selvitys tästä 3.3. mennessä että kumpi sitä tukea saa jne. Mutta lapussa ei mitään mainintaa ollut että rahantulo lakkaa selvityksen ajaksi..

Tosi kiva yllätys. Ensinnäkin kotihoidontukea saadaan vasta jostain toukokuun puolesta välistä. Ehkei sitä ois pitänyt näin ajoissa hakea tai jotain. Ja oishan tuossa voinut joku mainita olla että rahaa ei sitten tipu ollenkaan ennenkuin asia on selvitetty. Kyseinen selvitys on sentään jo nyt postissa enkä jäänyt odottelemaan tuota 3.3. vaikka rahantyssäyksestä ei silloin ollutkaan vielä tietoa.

Eipä ole kiva olla tämmöinen tukien varassa eläjä tällä hetkellä. Jos olisin töissä ja palkkaa ei joku kuu olisikaan tiedossa niin kyllä olettaisin että saisin siitä jonkun ilmoituksen että btw. me ei nyt sitten sulle tässä kuussa mitään maksetakaan. Ettei noin vain jätettäisi välistä maksua. Huh mitä touhoa. Kun elää tommosella tonnin kuussa -tuloilla vielä ni ei sinne tilille jää hirveesti ylimääräistä vaan se mitä tulee, menee elämiseen. Ei se nyt muuten olis niin päivän tai viikon päälle milloin rahat tilille tulee.

Lupaili asiakaspalvelu (23 minuutin jonottamisen jälkeen) että rahat vois olla tiistaina tai keskiviikkona tilillä. Sitä sitten odotellessa. Onneks on Visa-kortti.